Qatar, o l'arribada d'un altre interès capitalista a Barcelona: I que en dirà la Rahola?



Deixant clar que el resultat d'aquest noticia és incert, encara, voldria pronunciar-me al respecte. Quant vaig escoltar-la en un programa de televisió, abans que els diaris la publiquessin, vaig tenir una mala reacció: “Marxo de la ciutat si això és cert”. Evidentment, no marxaré, entre altres motius, l'econòmic és el principal, perquè em sento per sobre de tot, barcelonina, encara que la Barcelona d'avui, ja sigui un Gran Basar de diferents interesos capitalistes. Avui, ja amb hores de reflexió a l'esquena, i llegint les notícies en aquest i altres diaris, i sobretot, llegint els comentaris que genera una notícia com aquesta, el primer comentari que m'ha vingut al cap és el que he expressat en una mitja: “Estic desitjant saber que en pensa la senyora Rahola”.

Us explico el motiu de la meva curiositat, i és perquè quan es va alçar en favor de la prohibició dels toros a la ciutat, junts amb altres col·lectius, em va semblar que feia ús d'alguns arguments totalitaris. Ara, simplement, em corroeix la curiositat saber que dirà quan vegi, com nosaltres, que l'alternativa als toros, es pot convertir en una alternativa, gran i majestuosa, al culte musulmà. Deixo clar que no sóc aficionada als toros, com tampoc a l'exhibició de cap culte, però el que en fa més por de tot plegat, es el paternalisme, més o menys edulcorant. Si tot és regís pels arguments de la Pilar Rahola, hauríem de prohibir tot allò que és susceptible de ser perjudicial per algú: El joc, la religió (sigui quina sigui), el futbol, pescar, caçar, beure, la prostitució, algunes lleis governamentals, alguns programes de tv, etc. (Totes aquestes costums, obligacions, o aficions, són o poden ser, com diuen les caixes del tabac, perjudicials per la salut. Inclús perjudicials per la dignitat i l'equilibri mental de les persones). Pel que arribo a la conclusió, que el fet de prohibir, és l'abans, el després, i el punt i final de la desconfiança amb el criteri de les persones, dels ciutadans, en aquest cas. Tot el qui és conclou amb una prohibició amb arguments moralistes, està dient: No confio amb les decisions de la meva societat. Es evident doncs, que si no és confia amb la maduresa d'una societat, s'ha d'acceptar que aquesta mateixa societat, receli del teu criteri.
Acabant, i després de tenir la urgència de deixar clar que no sóc capaç de matar ni a una mosca, de què no sóc capaç de pensar-me millor o pitjor que ningú pel fet de resar, o no fer-ho, a un Déu o a un altre, després de deixar clar i català que em fa pànic tot el que comença i acaba en una prohibició, i després de confessar un sentiment vehement i irreflexiu respecte la notícia que em porta fins aquí, acabo amb un altre que em surt de l'ànima: Podeu anar a fer punyetes tots plegats!